Deegr píše:Tak já už ten Millers mám doma. Vzal jsem radši tu 5W-40 i kvůli zimě a nemyslím si, že bych to v létě až tak honil, aby byla potřeba ta 50

Nko má navíc vlastní olejový chladič a i při okruhovém nasazení by ty teploty neměli být tak divoké.
O tom, že by se kvalitní olej po záběhu neměl dávat hned slyším prvně. Přeci jen co se olejů týče mé znalosti zase až tak hluboké nejsou

Vyhoda oleju na esterovem zaklade je ta, ze uz chrani motor ihned! po startu. Estery mají totiž extremni smacivost kovu a diky sve opacne polarite se ke kovu doslova prilepi a tam zustanou i po dobu, co je motor vypnut. Normalni olej ti stece během par desitek minut zpet do olejove vany, ale esterovy olej nikoliv. Ten tam zustava a chrani tak motor okamzite po startu. Nejvetsi opotrebeni motoru cca 60% je prave ihned po startu. Při normalnim oleji se ti motor protoci několikrát nasucho, nez olejove cerpadlo dostane kanalkama olej na všechna kriticka mista v motoru. Proto, když ty das i onen zmineny 10w-50 tak diky esterum chrani motor lepe nez oleje 0w-... kde jde pouze a jen o cerpatelnost oleje, která jen vice méně při -30 stejna jako u oleju 5w.
Jezdil sem dve padesaky...Mobil 1 5w-50 a i Yacco 5w-50. Ne proto, ze bych 50 vyuzil, ale proto, ze oba dva oleje mají proti ostatním beznym olejum lepsi olejovy zaklad( jsou vyrobeny z lepších oleju) - jsou tudis kvalitnejsi. Staci si jen porovnat hodnoty TBN, HTHS..i bezny laik se v tom zacne orientovat velice brzy.
Pokud mas Millerse 5w-40, tak je to samozrejme spicka s tri esterama(nebo jak se to pise) ...a chybu s nim rozhodne neudelas....stejne jako třeba s Motulem. Jsou to spickove oleje. Kdo chce kvalitu, musí si holt priplatit.