Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

i30mpact píše: 09 pro 2022, 23:30 Měřák tu myslím někdo doporučoval třeba tenhle: https://www.alza.cz/baseus-digital-disp ... 724962.htm ale je jich spousta.
Kúpil som ho dcére do auta,funguje.
Nakoľko je presný netuším. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

pekres
*
Příspěvky: 60
Registrován: 03 úno 2021, 09:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres »

Thomas13 píše: 10 pro 2022, 19:01
pekres píše: 10 pro 2022, 13:26 Já mám odpojený konektor na mínus polu baterky a jezdím tak pořád. Nějaká blikajicí kontrolka na panelu mi nevadí když vím, že je to kvůli odpojenému konektoru. A autozásuvce mám stalé připojený tento voltmetr https://www.zbozi.cz/vyrobek/apt-ag361-voltmetr/ který ukazuje jen volty a nic jiného. Za pár minut jízdy mi vystoupá na 14.3 V a pak už se nehne. Ty jiné voltmetry které mají kupříkladu i nabíjení mobilu atd., tak mají menší číslice a na displeji se postupně mění volty, ampéry atd. To mi nevyhovovalo a tak mám jen ten z odkazu.
Trvalo odpojeny konektor nevadi alternatoru alebo tej agm baterii,pripadne niecomu inemu?
Jezdím tak už asi rok a že by to něčemu vadilo, nevím. Vím jen to, že po nastartování mi voltmetr vyleze za chvilku na těch 14.3 V a mám to tak celou dobu jízdy.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

daves píše: 08 pro 2022, 18:28 =D> tak to je dobrá zpráva. Přejdu tedy též na stálé svícení, jen je škoda že ten světelný podpis vpředu už nebude tak zřetelný. Dá se to i nějak poznat podle otáček motoru na volnoběh, že je inteligent deaktivovaný?
No a neni tahle vlastnost (ze to vypne int.dobijeni) jen u auta s zarovkovymi prednimi svetly?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Dvory
*
Příspěvky: 16
Registrován: 03 úno 2021, 14:46

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Dvory »

Nene funguje to stejně i u ledek. Každopádně při těch mrazech, co jsou teďka, to dobíjí neustále i bez světel. :) Jinak ty mrazy už jsou nepěkně poznat i na spotřebě, přeci jen ty průduchy na chladič nejsou zrovna malé :?
Hyundai i30 HB 1,5DPi 81kW SMART, engine red
Ford fiesta mk5 1,25 55kW
ex: Nissan primera p11 2,0 96kW
lockay
*
Příspěvky: 56
Registrován: 28 říj 2011, 11:25
Bydliště: Brno ( Olomouc )

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od lockay »

Maras píše: 10 pro 2022, 19:38 Ahoj, mám MY 23. Kolísání otáček je zcela normální. Vše je dnes podřízeno emisím a systém řízení motoru si otáčky neustále koriguje. Samozřejmě alternátor dobíjí i při nízkých otáčkách a to stálým napětím cca 14,3V pod podmínkou, že je je vypnuto inteligentní dobíjení např. díky zapnutým světlometům.
Zapnute potkavacky nejsou univerzalni rada na vypnuti inteligentniho dobijeni.
Mam i30 vyrobu 07/22 a i pri zapnutych potkavackach kolisa napeti v zapalovaci 12-14,3V ( mereno zapalovacem - voltmetrem, overeno kalibrovanym multimetrem Fluke 175).
i30 III 1.5 DPi, Engine Red, Family Comfort
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Brambo von Gratz píše: 07 pro 2022, 19:10 Je fakt, že dynamika ve vyšších rychlostech není dechberoucí, což nikdo asi nečeká. Ale i tak auto zrychluje. Ale bez zapnutého tempomatu člověk ve 130 zlehka lechtá plyn a už tam je 150. 8) A je jedno, jestli se jednalo o rovinku, cestu z kopce nebo do kopce. Určitě jsem nebyl brzdou provozu, spíš mě štvali frajeři, kteří přede mnou předjížděli stylem, jakým kamion předjíždí kamion. Pokud provoz zpomalil na cca 100 km/hod, tak jsem podřazoval na 4 pro rychlejší akceleraci.

A hodně jsem ocenil schopnost auta popojíždět na volnoběh, zejména v koloně kolem Brna. Dost jsem tím udivil kolegu, co má Seata Toledo 1,4 TSI. Stačilo jen jemně pouštět spojku. Tuto vlastnost také oceňuju, když popojíždím kolem baráku ke garáži a otáčím se na dvorku. Pěkně na volnoběh, zbytečně nehoblovat spojku.
Zavidím ti tvůj pozitivní pocit. Já jsem teď o víkendu předjížděl v 90km/h a měl jsem co dělat abych to stihl a přitom dlouhá rovinka. Ale že by auto zrychlovalo kopec nekopec......., no já mám teda asi jiné auto :lol: . Zrychluje, ale buď to musím ždímat a točit, nebo se za mnou lepí turbíci co se diví proč z té vsi do toho kopce už nejedu 90 a teprve těžce tlačím 70 :lol: . Udržet krok s ostatními novými auty je otazka plného plynu a 3500 otaček. Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h. Ale vyřazovat si na volnoběh můžu asi s každým manuálem. :)
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

To, že když chceš zrychlovat, musíš to ždímat až k omezovači, asi není překvapivé, když ten motor má výkonovou špičku až někde na 6000 otáček. Tady je graf z testu od Vaculíka:
i30-15dpi.jpeg
i30-15dpi.jpeg (122.68 KiB) Zobrazeno 620 x
Tam je vidět, že při 3500 otáčkách to má výkon cca jako Felicie. U 6000 otáček je dostupný výkon téměř dvojnásobný.

Mimochodem, obvykle je zbytečný dávat plnej plyn, stačí jít do cca. do půl dráhy pedálu. Plný plyn už jenom zbytečně pálí benzín navíc a moc nezrychluje.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

lockay píše: 12 pro 2022, 21:04
Maras píše: 10 pro 2022, 19:38 Ahoj, mám MY 23. Kolísání otáček je zcela normální. Vše je dnes podřízeno emisím a systém řízení motoru si otáčky neustále koriguje. Samozřejmě alternátor dobíjí i při nízkých otáčkách a to stálým napětím cca 14,3V pod podmínkou, že je je vypnuto inteligentní dobíjení např. díky zapnutým světlometům.
Zapnute potkavacky nejsou univerzalni rada na vypnuti inteligentniho dobijeni.
Mam i30 vyrobu 07/22 a i pri zapnutych potkavackach kolisa napeti v zapalovaci 12-14,3V ( mereno zapalovacem - voltmetrem, overeno kalibrovanym multimetrem Fluke 175).
Tohle mi přijde hodně zvláštní. Máme stejné auto, dnes jsem schválně casto pozoroval cestou do práce napětí na zapalovači a bylo tam pořád 14,5 V, samozřejmě kromě situace před startem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Musím potvrdit, co tady Maras psal. Už jsem si koupil voltmetr a pokud natvrdo zapnu potkávací světla, tak mám stabilní napětí po celou dobu jízdy. Když přepnu na automatiku, tak napětí kolísá.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Maras, ale ty mas rok 2020, ne? Tohle 22. Tak treba soudruzi v Brusle zase pritvrdili a int. dobijeni jede furt...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

No asi jsi zaspal, už jsem stihl vyměnit za nové po dvou letech.😀 Psal jsem to tu. Motor stejný, jen má auto výbavu Smart. V podpisu mám ale starou fotku, jsem líný nafotit to nové. To víš, jak jich vidím každý den stovky, tak mne to nějak nebere.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Maras: dufam, ze vidis aj stovky Tucsonov [-o< a nielen len i30

miscusi za OT
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Že by sis nakonec objednal Tucsona Mexicane? :mrgreen:
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Bez komentara 8)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

To bude po Accente sklamanie. :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“