Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Ještě nemám i30, ale ve Fordu Focus 2 mám vždycky úplnej kompost 
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
- Reklama
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
i30mpact: dela mi to taky, pravidelně to vyfoukavam stl.vzduchem. Spíš mě zarazil u tve posl.fotky ten sopel vlevo. To je rez?
H i30 combi Comfort 1.5DPI
-
- **
- Příspěvky: 137
- Registrován: 31 říj 2019, 17:46
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Kúpim si merač do 12v zásuvky a budem zisťovať
inak pár krát sa mi stalo, že mi po chvíľke vyplo infotainment s vypnutým motorom. Raz som chcel len pozrieť v navi ako ďaleko je cieľ a nestihol som napísať ani adresu a z dôvodu ochrany batérie...
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
To si kup, je to legrační podívaná.... Lita to podle jizadního stylu mezi 12,1 - 14,7Vpozorovatel píše: ↑29 pro 2021, 18:45Kúpim si merač do 12v zásuvky a budem zisťovaťteraz v zime je to asi jedno, keď idem ráno do práce a ide rádio, svetlá, vyhrievanie sedačky, volantu, zadného skla a dashcam. Ale v lete... klíma + ventilované sedačky
![]()
inak pár krát sa mi stalo, že mi po chvíľke vyplo infotainment s vypnutým motorom. Raz som chcel len pozrieť v navi ako ďaleko je cieľ a nestihol som napísať ani adresu a z dôvodu ochrany batérie...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Taky list, všecko jsem to pak vysál a budu to muset častěji kontrolovat. U toho stlačeného vzduchu bych se trochu bál, že to skončí někde, kde nemá.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
napětí lítá a pro zajímavost je krásně vidět kdy dobíjí a kdy ne. Hlavně ať nenabouráte při sledování. S puštěnými halogeny se to stabilizuje.
Nicméně pro mně nejdůležitější hodnota je stav napětí před nastartováním (po alespoň 8 hodinách klidu). To +- reprezentuje stav nabití aku. To si zkuste. Dobijte večer externí nabíječkou do plna a ráno koukněte kolik má voltů = referenční napětí. Pak po čase koukněte na kolik to dobíjí inteligentní dobíjení vašeho auta.
Nicméně pro mně nejdůležitější hodnota je stav napětí před nastartováním (po alespoň 8 hodinách klidu). To +- reprezentuje stav nabití aku. To si zkuste. Dobijte večer externí nabíječkou do plna a ráno koukněte kolik má voltů = referenční napětí. Pak po čase koukněte na kolik to dobíjí inteligentní dobíjení vašeho auta.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Mám i30 2025 71kW DPI Comfort. V návodu se píše, že když se např. déle stojí, hlavně v zimě, tak mám vyndat akumulátor a držet ho v teple. Ale o pár odstavců dál se zase píše, že po odpojení (třeba i kvůli nabíjení) se musí znovu provést nastavení oken, klimatizace, palubního počítače a pár dalších věcí.
Můj dotaz zní: Co si pod tím nastavením představit? Že je potřeba po každém odpojení (nabíjení) potřeba zajet do servisu, nebo to jenom znamená, že se vyresetujou nastavení a po opětovném zapojení akumulátoru (po nabíjení nebo výměna za nový) není třeba navštívit servis? Co to udělá s Bluelink?
Můj dotaz zní: Co si pod tím nastavením představit? Že je potřeba po každém odpojení (nabíjení) potřeba zajet do servisu, nebo to jenom znamená, že se vyresetujou nastavení a po opětovném zapojení akumulátoru (po nabíjení nebo výměna za nový) není třeba navštívit servis? Co to udělá s Bluelink?
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
co znamena "dele stoji"?
minuly rok sme boli 2 mesiace prec (Sept-Okt) s tym, ze pred odjazdom som AGM Stonica (baterka stara 3 roky) dobil Lidl nabijackou. Kamos to bol raz previezt (skor kvoli pohnutiu pneu, premiesaniu telesnych tekutin) po mesiaci stania na 10km. To znamena ze asuto mesiac stalo, nasledne 10km, a znovu mesiac stalo. Ked som prisiel, rovno som to pichol na nabijacku (merac ukazoval 12.3xV - uz si nepamatam presne)
Ja by som rozhodne aku nevytahoval ak nemusim. Ani nie kvoli kodovaniu (netreba) ale kvoli zbytocnemu povolovanoi, utahovaniu, prenasaniu...
treba pamatat, ze bateria sa v zime viac nevybija, zima sposobuje vacsi vnutorny odpor. (napr pri potrebe nasledneho nastartovania) To je zasadny rozdiel
minuly rok sme boli 2 mesiace prec (Sept-Okt) s tym, ze pred odjazdom som AGM Stonica (baterka stara 3 roky) dobil Lidl nabijackou. Kamos to bol raz previezt (skor kvoli pohnutiu pneu, premiesaniu telesnych tekutin) po mesiaci stania na 10km. To znamena ze asuto mesiac stalo, nasledne 10km, a znovu mesiac stalo. Ked som prisiel, rovno som to pichol na nabijacku (merac ukazoval 12.3xV - uz si nepamatam presne)
Ja by som rozhodne aku nevytahoval ak nemusim. Ani nie kvoli kodovaniu (netreba) ale kvoli zbytocnemu povolovanoi, utahovaniu, prenasaniu...
treba pamatat, ze bateria sa v zime viac nevybija, zima sposobuje vacsi vnutorny odpor. (napr pri potrebe nasledneho nastartovania) To je zasadny rozdiel
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Tak těch 10 km je pro to auto horší,než kdyby stalo další měsíc,to se ani kloudne neohřeje,když dělám oil na soukromých,tak jim dávám více a na garanci s novym jedu od nás 100km a jde na dílnu hned.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Jedine ceho jsem si vsimnul po odpojeni/pripojeni baterky je trvala deaktivace funkce "zapnuti predni parkovacich senzoru pri nizke rychlosti", tj. je nutne opet v menu aktivovat, zbytek nastaveni zustava ulozen resp jsem nepostrehl zadny problem. Dokonce narozdil od koncernu neni treba provadet proceduru stahnuti a vytahnuti okynek .. asi protoze ji moje hyu nema (resp ma jen zavreni ale nikoli otevreni).
Druha vec co tusim po 10ti ci 14ti dnech umre je BlueLink .. auto prejde do nejakeho hlubsiho spanku a do odemceni klicem nebo dokonce do nastartovani na pozadavky z aplikace nereaguje. Tedy opet klesne i klidova spotreba.
Co se tyce vybijeni baterie tak je nejvyssi tesne po dojezdu a zamceni. Potom "stav nabiti" baterie klesa jeste nekolik hodin a postupne zpomaluje. To je dano opotrebenim baterky co nedrzi stav, u nove bude pokles nizsi. Tez kdyz jedu na mesic pryc tak ma otec nadiktovano 1x za 14 dni vyrazit na vylet
necham mu plnou nadrz a rikam ze me nezajima kam pojede ale at jede a nevraci se driv nez po 100 km
Jak rikal mexican je fajn otocit gumy a promichat tekutiny 
Od Uniqua jsem mel sledovaci zarizeni SafeLink .. snizovalo mi to pojistku a melo to nejake drobne vyhody, ale treba pri delsim stani to zralo zbytecne stavu a odpojit to nebylo mozne, ptze pojistovna by stekala ze sem to odpojil (po odpojeni od aku mi vzdy prisla SMS tj to vedeli i oni). Co se tyce ubytku napeti na aku, tak mohu porovnat aktualne dvoje dvojkovy ovce - jedna v provedeni socialni edice a druha v plne palbe. Obe mohou stat mesice a ubytek je tak maly ze na mesic nebo dva nema zadny smysl aku odpojit. Oproti tomu hyundai podle me da mozna mesic, ale dva urcite ne. I po tech 14ti dnech pak vidim kam klesne startovaci napeti byt bezne napeti se tvari jeste jakztakz. Tedy kdybych musel auto nechat stat mesic tak baterku urcite odpojim.
tohle ja stav napeti po 2 tydnech - 23.5. je videt jak oziveni auta a prvni start s tou baterkou zacvicil, nasledne 3 spicky jsou dalsi starty a kratke jizdy
Druha vec co tusim po 10ti ci 14ti dnech umre je BlueLink .. auto prejde do nejakeho hlubsiho spanku a do odemceni klicem nebo dokonce do nastartovani na pozadavky z aplikace nereaguje. Tedy opet klesne i klidova spotreba.
Co se tyce vybijeni baterie tak je nejvyssi tesne po dojezdu a zamceni. Potom "stav nabiti" baterie klesa jeste nekolik hodin a postupne zpomaluje. To je dano opotrebenim baterky co nedrzi stav, u nove bude pokles nizsi. Tez kdyz jedu na mesic pryc tak ma otec nadiktovano 1x za 14 dni vyrazit na vylet



Od Uniqua jsem mel sledovaci zarizeni SafeLink .. snizovalo mi to pojistku a melo to nejake drobne vyhody, ale treba pri delsim stani to zralo zbytecne stavu a odpojit to nebylo mozne, ptze pojistovna by stekala ze sem to odpojil (po odpojeni od aku mi vzdy prisla SMS tj to vedeli i oni). Co se tyce ubytku napeti na aku, tak mohu porovnat aktualne dvoje dvojkovy ovce - jedna v provedeni socialni edice a druha v plne palbe. Obe mohou stat mesice a ubytek je tak maly ze na mesic nebo dva nema zadny smysl aku odpojit. Oproti tomu hyundai podle me da mozna mesic, ale dva urcite ne. I po tech 14ti dnech pak vidim kam klesne startovaci napeti byt bezne napeti se tvari jeste jakztakz. Tedy kdybych musel auto nechat stat mesic tak baterku urcite odpojim.
tohle ja stav napeti po 2 tydnech - 23.5. je videt jak oziveni auta a prvni start s tou baterkou zacvicil, nasledne 3 spicky jsou dalsi starty a kratke jizdy
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Já tu už myslel na budoucnost, až mi ta baterka umře a budu ji muset vyměnit, resp. až ji budu muset někdy nechat nabít = odpojení kabelů. Auto mám zatím jenom 2 týdny.
Díky za odpovědi a jestli dobře chápu, tak tedy po odpojení (výměně) aku není potřeba návštěva servisu a nakodování nového aku, jako u (některých) jiných značek.
Díky za odpovědi a jestli dobře chápu, tak tedy po odpojení (výměně) aku není potřeba návštěva servisu a nakodování nového aku, jako u (některých) jiných značek.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
do servisu opravdu nepotrebujes jezdit, auto si stav aku po par hodinach stani vyhodnoti samo
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Máme Tucsona, Mildhybrid a protože na zimu odjíždíme mimo republiku, je na 6 až 7 měsíců odstaven. Před odjezdem dám plnou nádrž a VIF a baterii v autě napíchnu na nabíječku CTek. Syn ho co 6 týdnů za sucha projede cirka 50 km a zase dá na nabíječku. Dotankuji až po návratu Dělám to tak už 3 zimy a zatím dobrý. 