Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Burža
**
Příspěvky: 178
Registrován: 08 srp 2005, 21:22
Bydliště: Zlín

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Burža »

Tak jen pro info jak jsem dopadl.
Nakonec v ramci zaruky vemenen DPF filtr. Byl praskly. Fungoval v diagnostice korektne, ale pres prasklinu prosakovaly saze za filtr. Byla uz i cerna koncovka vyfuku.
Kia Sportage 2.0 CRDi 2018
Hyundai Tucson 1.6 CRDi 2020
Reklama
 

Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 737
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Kup si nejakay OBD dongle a stahni aplikaci (idealne CarScanner) Pro verze je za par korun. To je takovy zaklad, kdyz se chces podivat dovnitr co se tam deje.
Plus precti si treba tohle vlakno a budes trochu moudrejsi ;-)
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.p ... 25#p117343
(browser ti to prelozi)

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
adidas.r
*
Příspěvky: 21
Registrován: 06 bře 2013, 16:12
Bydliště: Plzeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od adidas.r »

ELM327 + Car Scanner Pro
Vysvětlí někdo? Podle mě vše OK, až na DPF Differential Pressure?

1) po nastartování (volnoběh)
2) jízda
3) jízda
4) konec vypalování
5) konec vypalování
Některá čísla tam lítaj, jak je napadne. Obzvlášť rozdíl tlaků DPF. Bude něco zde špatně?

A několikrát jsem musel přejet na jinou obrazovku, aby se čísla obnovila (znovu načetla). (Asi chyba programu.)

Obrázek
Obrázek
ix20 1,4 LPG --> I30 1,6CRDI PD 81kW Symbol Plus

https://www.spritmonitor.de/en/detail/913810.html
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 737
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Jaky mas diff pressure u vypnuteho motoru? podle toho bych se dival na ostatni hodnoty diff pressure....
ja mam treba cca -5hpa. Ale nekdo ma klidne -12, nebo 0. Tuto hodnotu je potreba odecist....
Pak by mne zajimalo, kolik hpa mas po vypaleni DPF, na volnobeh, ale pockej par minut, nez teplota DPF zleze na beznych 200-300C (volnobeh bez zateze)..
Dale zmer po vypaleni diff pressure na otackach 4t. Toto napovi mnohem vic o zaneseni DPF.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
adidas.r
*
Příspěvky: 21
Registrován: 06 bře 2013, 16:12
Bydliště: Plzeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od adidas.r »

1) vypnutý motor, ale nebyl zcela studený
2) po nastarování (volnoběh)
3) po vypálení (volnoběh)
4) po vypálení (4000 ot.)
Obrázek

Jinak v programu mohu zaznamenávat data a tvořit grafy. Nepomůže to více? Jízdu mám uloženou, grafy mohu vytvořit.
A je to záznam z jiné jízdy po dálnici.
Obrázek

Obrázek
ix20 1,4 LPG --> I30 1,6CRDI PD 81kW Symbol Plus

https://www.spritmonitor.de/en/detail/913810.html
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 737
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Podle mne ti samotna regenerace funguje dobre a PDF se vypali taky dobre (kdyz mas po vypaleni DPF pri 4t ot diff press kolem 30-40).
Podezrely se mi zda obrazek c.2, kde po ujeti 90km od posledni regenerace mas 12g soot, na volnobeh, ale diff pressure hlasi hodnotu jakoby si mel motor vypnuty... mozna se ti to jen seklo v diagnostice, ale hodnta podle mne neni spravna.
Jeste by mne zajimalo, kolik ti dava diff pressure na kdyz mas soot level uz tesne pred vypalenim (14-15g) a poradne dupnes na plnyn s tim ze nechas i okacky vybehnout pres 3t (pod plnym plynem - tj prudka akcelerace).
Jeste napis jake jizdy obvykle jezdis, mas tam caste studene starty? tech 100km najedes najenou nebo je v tom nekolik startu?

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 737
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

btw: kolik km teda v prumeru najedes od konce vypalovani po dalsi? Koukam ze mas 90km a 12g, takze nejakych 110km? To zas neni extremne malo u tohoto motoru specialne v lete. V zime se ty intervaly prodluzuji....

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
adidas.r
*
Příspěvky: 21
Registrován: 06 bře 2013, 16:12
Bydliště: Plzeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od adidas.r »

Zdravím,
Obrázek

Jinak jezdím do práce 13 km, 13k m zpět, občas nějaká popojížďka, občas delší trasa. Tak těch 100 km chvíli trvá než najedu. (Ano, diesel není úplně ideální pro mé využití. To vím.)
(V září cesta Plzeň – Brno: vypaloval 3x, zpět 3x; Plzeň – Litoměřice: 2x, zpět asi 1x)
Když se filtr vypaluje, tak se snažím vypalování dokončit, ale při mém intervalu cca 100Km je to už trochu otravné.
Dříve interval určitě nebyl tak krátký. Až letos.
V zimě to bylo (je) 1 - 2x na nádrž, tak to není problém.
ix20 1,4 LPG --> I30 1,6CRDI PD 81kW Symbol Plus

https://www.spritmonitor.de/en/detail/913810.html
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 737
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Ale ty hodnoty diff pressure asi nebudou pri plne zatezi, ze? stal si na miste a slapnul na plyn, co?

Jinak kdyz jezdis 13km trasy tak to se zas tak moc nediv. Studeny start (+ jizda nez se motor ohreje) = nejvic sazi.
Kolik ma motor najeto? U techto crdi motoru se kolem 100t zvykne cistit sani a egr ventyl, pripadne i samotne DPF...

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
adidas.r
*
Příspěvky: 21
Registrován: 06 bře 2013, 16:12
Bydliště: Plzeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od adidas.r »

Ok, na místě + plyn. Příště zkusím lépe.
Najeto 153 000km.
Koupil jsem nějaké čističe od STP (motor, vstřiky, DPF), tak všechno postupně vyzkouším. Snad něco trochu pomůže.
Momentálně mám natankováno Od EuroOil obyčejnou naftu bez biosložky a celou lahvičku "STP Čistič naftových motorů Start-Stop 200 ml"

Kód: Vybrat vše

https://www.alza.cz/auto/stp-cistic-naftovych-motoru-start-stop-200-ml-d5755972.htm
a auto jede hůře, občas motor jakoby vynechá, zaškube, jakoby do něj nešlo dost paliva. Uvidím...
ix20 1,4 LPG --> I30 1,6CRDI PD 81kW Symbol Plus

https://www.spritmonitor.de/en/detail/913810.html
Sherman
Příspěvky: 1
Registrován: 23 zář 2025, 11:13

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Sherman »

Burža píše: 30 srp 2025, 12:03 Tak jen pro info jak jsem dopadl.
Nakonec v ramci zaruky vemenen DPF filtr. Byl praskly. Fungoval v diagnostice korektne, ale pres prasklinu prosakovaly saze za filtr. Byla uz i cerna koncovka vyfuku.
To je fajn, že se problém vyřešil. Někdy je opravdu těžké poznat závadu jen podle diagnostiky, takže dobře, že servis pomohl.
Uživatelský avatar
adidas.r
*
Příspěvky: 21
Registrován: 06 bře 2013, 16:12
Bydliště: Plzeň

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od adidas.r »

Tak přidávámm screeny z 3000 otáček při jízdě na 3 stupeň po regeneraci.
Ta byla tentokrát po delším čase, protože venku již byly teploty blížící se nule.
Obrázek

Jinak zítra dávám auto do servisu, zkusíme znovu diagnostiku, vyčistit co půjde a dát nový olej.
Tím nic nezkazíme.
ix20 1,4 LPG --> I30 1,6CRDI PD 81kW Symbol Plus

https://www.spritmonitor.de/en/detail/913810.html
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 737
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

DPF22h.jpg
DPF22h.jpg (125.4 KiB) Zobrazeno 53 x
Obrázek

hele ta tvoje diagnostika, uplne se mi nezda ze by ti ukazavala aktualni hodnoty... i to co si poslal dnes 3 resp 16hp pri otackach pres 3t se mi teda moc nezda. podobne co jsi uploadoval minule... jednou si tam mel pro 3200ot a 14g sootu 128hpa a pak pri jeste vyssich otackach 3500 jenom 46hpa?
Asi by to chtelo jiny dongle, nebo pockat dyl, at si to stihne nacist spravne hodnoty.

Kazdpadne, podle mne se ti filtr regeneruje dobre, vypali se do cista (min tlak, 0g), tady bych chybu nehledal. Pak pro nasi motorizaci bez AdBlue, Euro6, pravdepodobne (podobne jako ostatni automobilky) hyundai upravil mapu otvirani EGR (otvira se vyrazne vic) = snizene emse NOx = podsttne vice sazi. Tato motorizace (asi po nejakem SW update) bezne v lete regenruje kolelm 150km, v zime kolem 300km. Ty jezdis extremne kratke trasy, to znamena ze se nez se motor ohreje vyprodukuje daleko vic sazi, nez zo by si ujel s teplym motorem.

Kdyz ale predce jen chces neco podniknout, (mimo nejednoduchou kontrolu vsech senzoru ktere maji co docineni s regenraci, + ovladani turba) nejpravdepodobnejsi ze neco nebude pri vetsim najezdu uplne v poradku je: a) zanesene sani b) zaneseny EGR ventyl c) vstrikovace.
Sani a EGR vycistis klidne doma na dvore. Tak good luck ;-)

Pochlub se jak si dopadl v servisu. ;-)

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“