Vydrz brzdovych kotoucu

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

davidoff_77
Příspěvky: 9
Registrován: 21 říj 2025, 19:43

Re: Vydrz brzdovych kotoucu

Příspěvek od davidoff_77 »

Maras píše: 22 říj 2025, 17:50 Před měsícem a 42tisíc najeto na garančce mi řekli, přední na 70% a zadní brzdy na 50%.
Jakoze zadni sjetejsi nez predni? No u me zadni jsou pry uplne v pohode.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1884
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Vydrz brzdovych kotoucu

Příspěvek od Maras »

Ne, přesně naopak. Zadní prý na polovinu sjeté a přední ještě mají 30% k dobru před výměnou. Beru tuto informaci s rezervou, protože to tvrdí autortizák. V reálu se sám přesvědčím asi o víkendu, jak budu přehazovat kola na zimáky.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
103kw
*
Příspěvky: 77
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Vydrz brzdovych kotoucu

Příspěvek od 103kw »

Jiný pohled :
kotouče nezačnou být nebezpečné najednou ze dne na den při sjetí těsně pod 22mm. Sjetí (nemyslím extrémy) na brzdnou účinnost nemá vliv. Tenký kotouč se ale může zvlnit a pak je potřeba ho hned vyměnit. Zvlnění je způsobené velmi intenzivním brzděním velké hmoty. Tedy pokud nejezdíte plně naložený s vozíkem, tak bych se nebál mírně sjeté kotouče dojezdit. A asi bych nejezdil "pilu" nebo Nordschleife.
davidoff_77
Příspěvky: 9
Registrován: 21 říj 2025, 19:43

Re: Vydrz brzdovych kotoucu

Příspěvek od davidoff_77 »

103kw píše: 23 říj 2025, 09:07 Jiný pohled :
kotouče nezačnou být nebezpečné najednou ze dne na den při sjetí těsně pod 22mm. Sjetí (nemyslím extrémy) na brzdnou účinnost nemá vliv. Tenký kotouč se ale může zvlnit a pak je potřeba ho hned vyměnit. Zvlnění je způsobené velmi intenzivním brzděním velké hmoty. Tedy pokud nejezdíte plně naložený s vozíkem, tak bych se nebál mírně sjeté kotouče dojezdit. A asi bych nejezdil "pilu" nebo Nordschleife.
Tak ono leasingovka by byla proti sobe kdyby nesouhlasila kdyz jsou sjete pod jejich limit ve VOP, protoze pak to nemusi platit oni.
Jinak je vtipna komunikace se servisem, kdy mi rekli, ze v dane konfiguraci co mam je ten najezd uplne bezny, maximalne 45t. Ze ti asistenti si brzdi i bez meho vedomi a ze ta kvalita je proste nizsi. Ze mi klidne potvrdi, ze to se stylem jizdy nesouvisi a ze jejich limity nejsou poplatne dobe, ze tyhle najezdy jsou davno minulosti.
Akorat jim nejsem schopen vysvetlit, ze kdyz mam Mild-hybrid, tak se brzdi i rekuperaci. technik si trval na tom, ze se vzdy brzdi brzdama a energie se prenasi do baterie a nenechal si vysvetlit, ze ta energie pochazi z toho, ze ten elektromotor funguje jako dynamo a tim zaroven brzdi. Pry ne, to se deje jen u elektromobilu. No nic, nemel jsem energii je presvedcovat a tom, ze perpetum mobile rozhodne hyundai nevyrabi :)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Podvozek a řízení“