Ahoj všem.
Chtěl bych se podělit o zkušenost s nedávným měřením emisí u mojí

i30, ročník 2021, 1.5 T-GDI, 117 kW, mild hybrid 48V s IMT spojkou. Uplynuly 4 roky od uvedení do provozu a šel jsem na měření emisí a ani ve snu by mě nenapadlo, že napoprvé neprojdu. Ale nikoliv kvůli špatným emisím. Důvodem bylo, že během měření nešlo udržet otáčky motoru v požadovaném rozmezí po požadovanou dobu. Po přidání plynu přibližně na úroveň 2500 ot/min otáčky se dále zvedaly i přes neměnnou pozici plynového pedálu – až někam ke 4000. Za žádnou cenu nešlo dosáhnout stabilních otáček v rozmezí 2300 až 2700 po dobu 15 sekund. Poslali mě s tím do servisu. V servisu žádnou závadu nenašli. Po dlouhých peripetiích, telefonátech a e-mailech jsem nakonec dostal informaci, že stabilních otáček pro měření emisí lze dosáhnout takto:
- zahřát motor na provozní teplotu,
- vypnout všechny elektrické spotřebiče,
- zvednout otáčky motoru nad 3000 ot/min a nechat plynový pedál v této pozici (i přes to, že se otáčky budou dále zvedat),
- po 30 sekundách otáčky poklesnou na 2500 ot/min a zůstanou na této úrovni až do povolení pedálu
A, světe div se, funguje to

. Napodruhé jsem přes emise prošel. Technici se velmi divili, že tento postup není uveden na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy, kde jsou zveřejňovány tohoto typu informace od výrobců vozidel (
https://md.gov.cz/Dokumenty/Silnicni-do ... ka-vyrobcu). Tak nezbývá než doufat, že se tam i tato informace brzy objeví.
Jinak s autíčkem maximální spokojenost
