motor 1.0 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9325
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

A jeden válec a bude z toho super motor. :wink: 8-[
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8534
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu :-)
moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory

mne prijde manualna prevodovka sparovana s 1.0tgdi suprova (v Stonicu, neviem ci je ina v i30/ceede). Mozno az na prechod z 1 do 2. Inak je presna, rozumne poskladana
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 571
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Vysous »

S tříválcema už je od dob prvních HTP motorů ve fábii pořád dokolečka stejná písnička. Přitom už je to už přes dvacet let. Spokojeně je používá půlka národa a stejně furt "motůrek do sekačky". A pořád od lidí co v tom jeli tak maximálně se sousedem do práce. Já jsem třeba momentálně absolvoval s 1.0 i30 2000km s rakví na střeše, celou rodinou a psem, plnej po střechu. A jezdí to krásně, cesta že Svinoústí (Balt) do Roháčů podle tankování za 5,6/100. Jasně, nepotřeboval jsem předjíždět ve stoupání do alpských prusmtků, ani táhnout vlek (to jde podle internetu jen s V6, poctivá atmosféra třílitr).
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8534
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

svagrina teraz pri 150 000km u 2003 Fabie HTP, ktoru sme mali doma a posunuli jej podpalila ventily. Oprava s novym katalyzatorom a rozvodmi 20 000kc. Inak to auto jazdi uplne v pohode a bola to popri vyfuku a dvoch sadach brzd jedina oprava. To auto bolo na Grossglockneru (napriklad) a posledne 3 roky jazdi v rezime mamataxi.

A to je T-GDI oproti HTPcku uplne niekde inde, vykonovo aj akusticky. Ano, dat ho napriklad do Tucsona so startovacou hmotnostou 1,5t asi nebude dobry napad. V Bayone, i30 ideal. V Kone - preco nie, ak sluzi pre jedneho/dvoch pasazierov. Proste plati tradicne - auto a jeho motorizaciu si vyberam podla toho co potrebujem jazdit. Je mnozstvo litrovych Tgdi ktore maju pohodovo cez 150 000km a funguju krasne, holt len netreba zabudat ze to je priamovstrek a take to kilometrove poskakovanie mu ublizi viac nez tomu HTP. Toz ale taka je doba. Technika sa zbytocne komplikuje

inak ako som pisal vyssie, pozitivne ma prekvapila chut zrychlovat pri 150km/h.. Do cca 175km/h som citil ze to ma a chce. Nad 185km/h uz slo len o to zistit, kde sa zastavi rucicka rychlomeru :-)

PS: nie som Turek a skutocne som to testoval na nemeckej dialnici, konkretne Muhldorf (Bavorsko) a okolie :-)
Přílohy
Screenshot_2025-08-05-16-49-32-973_com.kia.oneapp.eu-edit.jpg
Screenshot_2025-08-05-16-49-32-973_com.kia.oneapp.eu-edit.jpg (54.66 KiB) Zobrazeno 168 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9325
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

Vysous píše: 05 srp 2025, 16:03 S tříválcema už je od dob prvních HTP motorů ve fábii pořád dokolečka stejná písnička. Přitom už je to už přes dvacet let. Spokojeně je používá půlka národa a stejně furt "motůrek do sekačky". A pořád od lidí co v tom jeli tak maximálně se sousedem do práce. Já jsem třeba momentálně absolvoval s 1.0 i30 2000km s rakví na střeše, celou rodinou a psem, plnej po střechu. A jezdí to krásně, cesta že Svinoústí (Balt) do Roháčů podle tankování za 5,6/100. Jasně, nepotřeboval jsem předjíždět ve stoupání do alpských prusmtků, ani táhnout vlek (to jde podle internetu jen s V6, poctivá atmosféra třílitr).
Tiež som jazdil so 120kou tisíce a tisíce kilometrov a všade som prišiel.No napriek tomu nespievam ódy na ňu. Boli ľudia čo si nevedeli vynachváliť aj Wartburg.:wink:
Mal som tu česť aj 1,0TSI a fakt ďakujem neprosím.
No nikoho neodhováram. [-(
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hugo11
**
Příspěvky: 269
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Hugo11 »

Mexican píše: 05 srp 2025, 13:57 a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu :-)
moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
To neni, ze pali... litrove turbobenzinove 3-valce realne zase tak spatne nefunguji, HYU/KIA se s tim konstrukcne vyporadal docela dobre i kdyz VW asi jeste o neco lip a v malych autech se s tim fakt zije celkem v pohode.
Vec ale spis stoji tak, ze koncept techto motoru vznikl jen kvuli nejake ekologicke chymere a v realnem provozu neprinasi oproti objemove srovnatelnemu 4-valci v zasade zadne pozitiva, krome rozmeru. Naopak jsou tam negativa jako vibrace/hlucnost (ktere se sice daji resit, ale za cenu slozitosti prip. servisnich protivnosti jako dalsi vyvazovaci hridel, 2hm setrvacnik atp.), ponekud neohrabane rozjezdy kvuli nizkemu kroutaku od volnobehu, ktery navic nema moc idealni prubeh a pod. V mericim cyklu to jiste fungovalo (jinak by je napric trhem nevyrabeli skoro vsichni vyrobci), ale napr. 4-valcova EA211 1.2TSI jezdi rozhodne prijemneji a s cca stejnou spotrebou jako novejsi 3-valcova 1.0TSI.
Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Minko »

Hugo11 píše: 06 srp 2025, 00:05
Mexican píše: 05 srp 2025, 13:57 a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu :-)
moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
ponekud neohrabane rozjezdy kvuli nizkemu kroutaku od volnobehu, ktery navic nema moc idealni prubeh a pod.
Neviem ake, jazdil som litrik od :hyu: v sestrinej Kone, od koncernu v sluzobnej Fabii a teraz mam od Renaultu vo svojom Dusteri. Ziadny rozdiel (okrem pruznosti v dobrom slova zmysle ked nafukalo turbo) v rozbehoch oproti svojej :hyu: 1.2 stvorvalcu som nepozoroval. Vsetky boli hladke a plynule, da sa s nimi aj pekne posuvat v kolonach (jasne ze to tym motorom dobre nerobi, ale to snad vacsine motorov).
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“